Barn og ambulanse på programmet på Storefjell

Iren Luther, leder i Yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet

Iren Luther, leder i Yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet (Foto: Fagforbundet)

Rekordmange har møtt opp på Fagforbundets konferanse på Storefjell, nærmere 200 barnepleiere, jordmødre og ambulansepersonell. Fagforbundets Iren Luther ønsket velkommen.

13.04.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 13.04.2016

- Vi er opptatt av kvalitet. Vi er opptatt av dere som utøver yrket skal ha god utdanning. Det gjelder uansett om du velger videregående skole, fagskole eller høyskole, sa Luther, nestleder i Seksjon helse og sosial.

- Utdanningen skal tilpasses behovene i arbeidslivet. Fagforbundet sitter i råd og utvalg nasjonalt for å være med å bestemme og påvirke.

- Som gammel fagarbeider, er jeg bekymret når jeg ser at fagarbeideren skvises ut fra enkelte arbeidsplasser, sa Luther.

Hun har en helt spesiell arbeidsplass i tankene.

- Vi må fortsatt kjempe for at rett person kommer på rett plass. Helsefagarbeideren og barnepleieren har sin naturlige plass på sykehus. Vi må tenke helhetlig. Vi trenger ikke bare høyskoleutdannede. Vi trenger alle!

Dette skjer på Storefjell de tre neste dagene

Nasjonal konferanse for AMK- og ambulansepersonell - program

Nasjonal konferanse for barnepleiere og jordmødre