Godt resultat i Bring Courier & Express

Ann_090909_246x365_HELSE_L

Ann_090909_246x365_HELSE_L (Foto: Pål Andreassen)

De ansatte i Bring Courier & Express vil få et lønnsopprykk på 5100.- med virkning fra 1. april 2020. Deltidsansatte får en relativ andel. Det er også kommet inn en ny bestemmelse som gir de tillitsvalgte drøftingsrett ved kompetanseutviklende tiltak.

08.09.2020 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 14.09.2020

Lønnsøkningen er i tråd med det som ble avtalt i frontfaget, det vi si lønnsutviklingen i den konkurranseutsatte delen av industrien.

– I praksis betyr det at Fagforbundet skal inn i drøftinger når det er aktuelt å endre lønnen til en av medlemmene for å beholde vedkommendes kompetanse i selskapet eller fordi vedkommende har fått vesentlig endrede fullmakter eller oppgaver. Det gir oss økt innflytelse over slike prosesser og det er vi fornøyde med, sier lederen for Fagforbundet Post og finans, Gerd Øiahals.