Fagforbundet fikk plass i DNB-styret

(Foto: Solveig Løvik Norevik)

For aller første gang greide Fagforbundet Finans og teknologi å kapre en av ansattplassene i konsernstyret for DNB Bank ASA. Med en oppslutning på over 33 prosent av stemmene greide de å sikre seg observatørplassen med vara i styret.

28.04.2020 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 28.04.2020

Fornøyd fagforening

– Vi er strålende fornøyde. I samarbeid med NITO og Tekna fikk vi tilstrekkelig mange stemmer til at vi fikk en av de to plassene ansatte har i styret, forteller fagforeningsleder Jannicke Skaanes.

Det ble avholdt valg samtidig til styret i DNB ASA og med en oppslutning på 27 prosent av stemmene var foreningene bare noen få stemmer unna en styreplass også der.

Takker for støtten

Vi er svært glade og takknemlige over å se at så mange støtter oss og det vi står for, vi har fått veldig mange stemmer langt utover egne medlemmer i Fagforbundet, NITO og Tekna. Dette valgresultatet viser at vi tydelige har nådd ut til mange ansatte med at vi er flere foreninger i DNB som ivaretar de dem - det er utrolig motiverende for oss som forening og styrker oss i det viktige arbeidet videre, sier fagforeningsleder Jannicke Skaanes i Fagforbundet Finans & Teknologi.