Viktig å delta i styrevalg i Posten og Bring

Gerd Øiahals, leder av Fagforbundet Post og finans, og AU-medlem i Fagforbundet. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Styrevalget i Posten Norge avholdes i perioden 7. – 13. mai. Fagforbundet Post og finans stiller liste sammen med de andre forbundene i LO. Den heter «LO-forbundene i Posten og Bring». Du må stemme på denne lista for at dine tillitsvalgte skal bli representert i styret.

28.04.2020 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 18.05.2020

Alle med fast jobb i Posten eller Bring har stemmerett i forbindelse med styrevalget. Posten vil i månedsskiftet april/mai sende brev hjem til deg med pin-kode og informasjon om hvordan du kan stemme. Dette brevet må du ta vare på til du har stemt. Digipost-brukere får samme informasjon i et brev der. Det er kun elektronisk avstemming, som du enten kan gjøre på Digipost, digital rutebok, eller med pinkode på PC, mobil eller nettbrett.  Du vil også finne informasjon i neste utgave av Posthornet, blant annet med presentasjon av våre kandidater til styret.

Fagforbundet har innflytelse på hverdagen

– Som ansatterepresentanter vil vi ha innflytelse og påvirkning på saker som har betydning for din hverdag. Vi har vært aktive bidragsytere i styret i mange år og vil være det også i fremtiden. Det er vi som vet hvor skoen trykker, sier Gerd Øiahals, som er leder av Fagforbundet Post og finans og toppkandidaten på lista.

Det skal velges fire representanter fra de ansatte, samt seks vararepresentanter. Tradisjonelt har LO-lista fått samtlige av de fire faste, men det forutsetter høy oppslutning om valget blant medlemmene i Fagforbundet Post og finans.

Viktig å stemme

– Vi fire ansatterepresentantene har en svært viktig rolle og funksjon. Det er derfor viktig at du og dine kolleger benytter stemmeretten! Vi ansatterepresentanter står sterkere jo større oppslutning vi får i valget. Stem på valglista LO-forbundene i Posten og Bring, avslutter Øiahals.

Ønsker du å få mer informasjon om styrevalget og en konsert med Bare Egil Band kan du følge vår livesending den 7. mai klokken 17.30 på https://showcase.dmg.no/posten-7-mai-2020/

Her er lista til LO-forbundene i Posten og Bring:

1. Gerd Øiahals
  2. Lars Nilsen