Viktig å stemme i styrevalget i Posten Norge

Det er viktig at alle stemmer i valgfagforbundet et av nytt konsernstyre, sier leder av Fagforbundet Post og finans, Gerd Øiahals (Foto: Jan Lillehamre)

Styrevalget i Posten Norge avholdes i perioden 7. – 13. mai. Fagforbundet Post og finans stiller liste sammen med de andre forbundene i LO. Det skal velges fire representanter fra de ansatte, samt seks vararepresentanter. Tradisjonelt har LO-lista fått samtlige av de fire faste, men det forutsetter høy oppslutning om valget blant medlemmene i Fagforbundet Post og finans.

17.03.2020 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 17.03.2020

Det vil kun være mulig å stemme elektronisk. Posten Norge vil informere alle ansatte om hvordan de kan stemme. Alle ansatte i den norske delen av konsernet som ikke er i ulønnet permisjon har stemmerett. Det samme gjelder ansatte i ulønnet permisjon som forventes tilbake i jobb innen 12 måneder etter valgdagen 13. mai 2020

• Det er viktig at det informeres godt om styrevalget ute på den enkelte arbeidsplass. Til hjelp i dette arbeidet vil det komme en flyer som presenterer kandidatene og det vil bli laget en kort presentasjonsvideo av toppkandidatene, sier Odd Christian Øverland som er ansvarlig for styrevalget i Fagforbundet Post og finans.

Bedriftsutvalget i Fagforbundet Post og finans har vedtatt hvem som er de fire toppkandidatene på LO-lista:

1. Gerd Øiahals
  2. Lars Nilsen
  3. Ann Elisabeth Wirgeness
  4. Tove Rundtom

Som vara representanter er følgende foreslått: Knut Marius Lydvo, Tom Sørensen og Mali Solvang.