Portørens dag 26. januar - gratulerer med dagen!

05

Portørfaget ble formelt vedtatt 26. januar 2015. Det er en seier og noe vi har kjempet for lenge. Fagforbundet gratulerer portører ved alle landets sykehus med denne merkedagen. Vi er stolte av å ha bidratt til at yrkesgruppa har fått sin egen fagutdanning.

26.01.2017 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 25.01.2017

Portørene har fått et stadig større ansvar og mer omfattende arbeidsoppgaver enn tidligere, noe som stiller større krav til både kompetanse og egnethet. Arbeidet kan være fysisk krevende. Det arbeides i nær kontakt med både pasienter og annet helsepersonell, og kommunikasjon med andre mennesker er derfor en sentral del av jobben.

Se også Fagbladet: No har dei fått si eiga utdanning

Kravene om en stadig mer effektiv drift av våre helseinstitusjoner krever en satsing på portøren og ikke minst at yrkesgruppen gis mulighet til egen fagutdanning.

Dere har spesialkunnskap om logistikk og pasienttransport, som er unik for deres arbeidsgruppe. Vi er stolte av dere i Fagforbundet.

Plakat til oppslagstavstavla på jobb og facebook:

PDF-plakat til utskrift og jpg til facebook