Fagforbundets ledertreningsprogram for ledere med personalansvar

Kjellfrid Blakstad, leder SHS

Kjellfrid Blakstad, leder SHS (Foto: Herlung, Sandra Marie)

Fagforbundet kjører ny runde med ledertreningsprogram for ledere med direkte personalansvar! Ønsker du å videreutvikle deg som leder? Har du behov for faglig påfyll og for å få utvidet ditt nettverk? Ønsker du en utviklingsarena hvor du kan jobbe med nettopp dine utfordringer? Da bør du bli med på Fagforbundets lederutviklingsprogram. Programmet er utviklet og gjennomføres i samarbeid med AFF. Bli med på utviklingen!

07.06.2019 av Sandra Marie Herlung
Sist oppdatert: 09.08.2019

På programmet vil du bli kjent med deg selv som leder og få ny kunnskap om viktige temaer knyttet til ditt lederskap. Programmet gir deg en unik læringsarena hvor du treffer andre ledere i lignende situasjoner.

Ledertreningsprogrammer har som ambisjon at du skal få akkurat det påfyllet du trenger for være rustet til de oppgavene som ligger foran deg. Programmet er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF, Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene.

For å sikre høy grad av læring og utvikling, legges det opp til stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres. Elisabeth Østrem fra AFF er programansvarlig. Christina Kårstad og Sandra Marie Herlung fra Fagforbundet er gruppekonsulenter.

Søk HER*

* Selv om du har søkt om deltakelse betyr det ikke at du er garantert plass på ledertreningsprogrammet. Søknadsfrist er 16. august. Svar på søknad kommer i slutten av august.

Praktisk informasjon:

Samling 1: 2-4. oktober
Samling 2: 14-15. november
Samling 3: 19-21. februar (2020)

Alle samlinger holdes på en gjestegård utenfor Gardermoen.

Målgruppe:
* Medlemmer av Fagforbundet som har direkte personalansvar for mer enn fire personer.
* Ledere som er motiverte til å både lære og dele aktivt under programmet
* Deltagere fra hele landet.
* Det er ikke ønskelig å ta inn grupper fra samme arbeidssted.

Søknad om å delta:
For å legge til rette for et best mulig ledertreningsprogram vil Fagforbundet og AFF på bakgrunn av søknadene sette sammen en gruppe av deltakere som sikrer et optimalt læringsmiljø. Ved å følge linken under kan du søke om å få delta på ledertreningsprogrammet.

* Selv om du har søkt om deltakelse betyr det ikke at du er garantert plass på ledertreningsprogrammet. Svar på søknad kommer i slutten av august.

Dersom du ønsker å søke om deltakelse på programmet er det viktig at du:

- Kan delta på alle samlingene
- Kan bli værende på samlingsstedet under alle samlingene.
- Har fått godkjent deltakelse av leder (Dette må du ha fått godkjent før du søker om plass på ledertreningsprogrammet.)

Svar på søknad vil komme i slutten av august.

Deltakere får dekket opphold, kursavgift og mat av Fagforbundet, men må bestille og betale for reise selv.

Siste frist for avmelding ved innvilget søknad er 13. september. Dersom du er påmeldt, men ikke kan møte, vil du bli fakturert 3000 kr.

Les mer om programmet HER

Kontaktinformasjon ved spårsmål om ledertreningsprogrammet:
Sandra M. Herlung / sandra.marie.herlung@fagforbundet.no / 41568827