Frisør­overens­komsten i havn

Stein Guldbrandsen, forhandlingsleder og AU-medlem i Fagforbundet , og Vivian Jacobsen, leder for Fagforbundet Frisørenes Fagforening, kom i havn i NHO-oppgjøret. (Foto: Magnus Langstrand / Fagforbundet)

Fagforbundet og NHO ble tirsdag kveld enige om ny tariffavtale for frisørene. Resultatet i årets oppgjør gir et generelt tillegg på 0,50 kr per time som er inkludert i de nye minstelønnssatsene. – I Fagforbundet Frisørenes Fagforening er vi relativt fornøyd med resultatet innenfor de rammene som er i år, og vi er godt fornøyd med økningen for de med lengst ansiennitet, sier leder Vivian Jacobsen.

29.09.2020 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 05.10.2020

Fagforbundets krav inn i tariffrevisjonen var blant anna økt minstelønn og tekstlige endringer for å gjøre tariffavtalen tydeligere og enklere å forstå for alle parter.

– Vi har fått en anstendig økning av minstelønnssatsene og vi har fått på plass flere nødvendige tekstlige endringer som etter vårt syn bidrar til en tydeligere tariffavtale, sier forhandlingsleder og AU-medlem i Fagforbundet, Stein Guldbrandsen, noe han er fornøyd med.

Det har vært lange og tøffe forhandlinger, men partene er fornøyd med å få til et resultat.

– Vi håper at dette er et skritt på veien mot å heve lønningene opp til et mer anstendig nivå, sier Guldbrandsen og Jacobsen og det skal både Fagforbundet sentralt og Frisørenes Fagforening jobbe hardt for.

Se de nye lønnstabellene på tariffplakaten.