Godord til fersk bok: Arbeidsnorsk for kjøkken og kantine

Gunhild Aakerviks bok, utgitt med støtte fra Fagforbundet, ble framsnakket som et viktig bidrag til et stort og omfattende fagfelt.

07.06.2018 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 07.06.2018

Aakerviks bok var en av de som ble omtalt på en boklansering i regi stiftelsen Mangfold i Arbeidslivet (MiA). Tema var norsk språk i arbeid. Flere bøker ble presentert. Erlend Eliassen, leder av faggruppe for ernæring i Fagforbundet, holdt et innlegg om den aktuelle arbeidsboken:

- Betydningen og viktigheten av inkludering i norsk arbeidsliv bør prioriteres, med tanke på samfunnets utvikling og arbeidsstokkens sammensetning. Vi har alle et ansvar for en god integrering. Denne boka er et viktig verktøy for mange i kokkemiljøet, men også for andre yrker.

Eliassen mener dessuten boken kan bidra til at flere får muligheten til å ta fagbrev.

Mer om boken Arbeidsnorsk for kjøkken og kantine

Boken er publisert og ferdigstilt med støtte fra Fagforbundet.

- Takket være Fagforbundet kom vi i mål, sa forfatter Gunhild Aakervik.

Og la til:

- Fagforbundet må fortsette å kjempe for fulle, faste stillinger, så lønn og pensjon blir til å leve av.

Fagforbundet