Terje Johansen er årets byggdrifter

Fra venstre: Sonia Tangen - leder i Fagforbundet Trondheim, Roger Næss - Trondheim eiendom, Terje Johansen - vinner, Børge Tingstad - yrkesseksjonsleder SST Trøndelag, Stein Guldbrandsen,  Torbjørn Thoresen - Trondheim eiendom,

Fra venstre: Sonia Tangen - leder i Fagforbundet Trondheim, Roger Næss - Trondheim eiendom, Terje Johansen - vinner, Børge Tingstad - yrkesseksjonsleder SST Trøndelag, Stein Guldbrandsen, Torbjørn Thoresen - Trondheim eiendom,

Fagforbundet har kåret årets byggdrifter for 2018. Han heter Terje Johansen og jobber i Trondheim kommune.

14.09.2018 av Geirmund Jor
Sist oppdatert: 14.09.2018

Han var en av de første til å ta fagbrev som byggdrifter i kommunen, og er nå inne i sin andre veilederperiode for lærlinger i byggdrifterfaget. Terje er en varm forkjemper for faget og er kjent for å oppfordre kolleger til å ta fagbrevet.

– Gratulerer med en velfortjent utmerkelse. Du er en flott representant for byggdrifterfaget og jeg er glad for å kunne overrekke diplomet for årets byggdrifter, sa yrkesseksjonsleder Stein Guldbrandsen da han overrakk prisen i Trondheim Eiendoms lokaler i Granåsen i Trondheim, foran om lag 30 av Terjes kolleger.

Terje Johansen har også vært styrerepresentant i Yrkesseksjon samferdsel og teknisk for Fagforbundet Trondheim. Kollegene forteller at han er godt likt de stedene han har ansvaret for og har ofte med seg skoletrøtte elever for at de kanskje skal få interesse for faget.