Presentasjoner fra dagsseminar om mangfold i brann og redning

Den 27. november ble arrangementet «En brann- og redningstjeneste for alle» avholdt i Oslo. Her finner du alle presentasjonene fra arrangementet.

04.12.2019 av Torgeir Holm
Sist oppdatert: 04.12.2019

Det var deltakere fra både store og små brannvesen fra alle deler av landet som hadde tatt turen til Oslo. Det vitner om at interessen for å få inn bredere kompetanse er til stede hos ledere, tillitsvalgte og andre i brann-Norge.

I tillegg til gode forelesere med forskjellige innfallsvinkler om mangfold var det også mange diskusjoner på tvers blant deltakere i pausene.

Seminaret ble arrangert av Fagforbundet og KS Bedrift i samarbeid med KS, Delta, Nettverket for kvinner i brann- og redning og Norsk Brannbefals Landsforbund.

Organisasjonene bak arrangementet oppfordret på slutten av dagen deltakerne til å ta med seg ideer hjem for å jobbe med å endre holdninger og rekrutteringsprosesser, og forpliktet seg samtidig til å jobbe sentralt for å fjerne hindre i lov- og avtaleverk for å legge til rette for mer mangfold

Nedenfor er alle presentasjonene fra seminaret