Invitasjon til gratis fagdag i Bergen for assistenter i Uloba

Elin Veimo i flott positur

Elin Veimo i flott positur (Foto: Margrete Michelsen)

Jobber du som brukerstyrt personlig assistent i Uloba? Da inviterer Fagforbundet deg til gratis fagdag i Bergen mandag 11. juni fra kl. 10-15.

28.05.2018 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 28.05.2018

Mange assistenter melder at èn av utfordringene med jobben er at man står alene uten et nettverk av kollegaer. At de savner en felles møteplass.

Fagforbundet Hordaland ønsker å tilby en slik møteplass. Det blir derfor jevnlig arrangert nettverksmøter på kveldstid.

11. juni blir det dagsamling med faglig innhold.

Tid og sted:

Dato: Mandag 11. juni
Klokken: 10:00 – 15:00
Sted: Fagforbundet Hordaland, Vestre Strømkai 7 (6. etasje, inngang v/Kiwi)

Program:

10:00: Velkommen v/ Sigrun Bøe Perez og Anders Nordanger
10:10 – 12:30 :«Taushet er gull» - et refleksjonsprogram om taushetsplikt, tillit og samarbeid v/ John Grimsby
12:30 – 13:00 –

• Yrkesetikk og yrkesrolle
  • Taushetsplikt i helsepersonelloven
  • Unntak fra taushetsplikten
  • Metoder for etisk refleksjon
  • Kommunikasjon og relasjon mellom arbeidsleder og Assistent
  • Praksiseksempler fra hverdagen

12:00: Lunsj
14:00: Informasjon og tariff:
Hovedtillitsvalgt i Uloba, Britt Øyen, informerer og svarer på spørsmål
Rådgiver Bernt Vederhus fra Fagforbundets Kompetansesenter kommer for å snakke om tariffoppgjøret.

14:00 – 15:00: Informasjon fra Fagforbundet nasjonalt.

• Kurt Rønning, nestleder i yrkesseksjon for helse og sosial i Fagforbundet nasjonalt, komme for å fortelle mer om hva Fagforbundet kan tilby medlemmene. Han vil også informere om hvilke yrkesfaglige saker de jobber med.

Om John Grimsby:

John Grimsby er kjent i Fagforbundet som en engasjerende kursholder med faglig tyngde og med en fortellende og inkluderende form. Han er utdannet sykehusprest og har i mange år arbeidet ved Oslo universitetssykehus og Rettsmedisinsk institutt, blant annet med mottak av pårørende kort tid etter ulykker og brå død. John Grimsby har undervist i yrkesetikk og krisepsykologi ved Høgskolen i Oslo og ledet Signo Conrad Svendsen senter i Oslo og Trondheim.

Påmelding:

Påmelding sendes yrkesseksjonsleder for helse og sosial Sigrun Bøe Perez på mail sigrun.boe.perez@fagforbundet.no eller på telefon 470 28 230.

Påmelding innen 4.juni.