Møt en av Norges første fagbarnepleiere

Emilie Frøid Grønmyr, fagbarnepleier på føde- og barselavdelingen ved Sykehuset Østfold. (Foto: Fagforbundet)

Emilie Frøid Grønmyr blir en av landets første fagbarnepleiere. Hun jobber på føde- og barselavdelingen på Sykehuset Østfold.

19.03.2019 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 30.04.2019

Grønmyr begynner i stillingen 1. april. Hun blir fagansvarlig og sørger for at barnepleierfaget beholdes som en nødvendig del av driften på sykehuset. Det er en spennende jobb med fine faglige utfordringer. Hun kan fortelle om om en arbeidsplass der barnepleierne utgjør en naturlig del av sykehusdriften - i tett samarbeid med jordmor.

Fagbarnepleieren skal sikre best mulig fødsel- og barselomsorg og bidra til en oppdatert og fagsterk yrkesgruppe. Det blir bare én slik stilling på Sykehuset Østfold. Fagforbundet kjemper imidlertid for at det opprettes tilsvarende stillinger på andre sykehus rundt om i landet.

Se arbeidsoppgaver og utdanningskrav under videointervjuet

Intervju med fagbarnepleier Emilie Frøid Grønmyr from Fagforbundet on Vimeo.

Arbeidsoppgaver

• Bistå fagutviklingsrådgiver i utarbeidelse av kauistikker til fagtimer
  • Bistå fagutviklingsrådgiver med planlegging og gjennomføring av fagdager
  • Bistå i avdelingens kontinuerlige forbedringsarbeid