Oppvarming til barnehagedagen med nettseminar

Barn må kjenne på havet for å bli kjent med det.

Barn må kjenne på havet for å bli kjent med det. (Foto: Irina Belcikova)

Som en oppvarming til Barnehagedagen inviterer vi alle barnehageansatte og andre interessert til et nettseminar 1.mars. Her vil du blant annet få møte både forskere og en barnehagelærer som kan gi inspirasjon i videre arbeid med klima og miljø.

15.01.2021 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 04.03.2021

Barn skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen, står det i barnehagelovens formålsparagraf. Men hvordan arbeider barnehagene for at barna skal lære å ta vare på naturen? Hvordan bidrar barna og barnehagen i kampen mot klimautfordringene vi står overfor? Og hvordan involverer barnehagen foreldrene i sitt arbeid med dette temaet? Dette er barnehagene invitert til å synliggjøre på Barnehagedagen 10. mars 2021.

Her kan du melde deg på og holde deg oppdatert på nettseminaret.

Du kan følge sendinga her:

Møteleder: Marianne Fehn, Foreldreutvalget for barnehager (FUB)

Velkommen ved

Einar Olav Larsen, leder av Foreldreutvalget for barnehager (FUB)

May-Britt Sundal, leder av yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet

Steffen Handal, leder av Utdanningsforbundet

Innledninger

Mona Nicolaisen: Bærekraftig utvikling i barnehagen

Henning Røed: De du kjenner bryr du deg om

Ståle Skagen, pedagogisk leder i Ilabekken barnehager

Samtale mellom innlederne med utgangspunkt i møtedeltakernes kommentarer og spørsmål i chatten

Samtaleleder: Marianne Fehn, FUB