Se nettseminaret fra Barnehagedagen

9. mars ble Barnehagedagen markert over hele landet - fra Svalbard i nord til Lindesnes i sør! Temaet var natur og miljø. Nå kan du se nettseminaret som ble laget til dagen: Små steg for kloden - om barnehagens arbeid med klima og miljø.

02.03.2021 av Renate Tårnes
Sist oppdatert: 25.03.2021

Barn skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen, står det i barnehagelovens formålsparagraf. Men hvordan arbeider barnehagene for at barna skal lære å ta vare på naturen? Hvordan bidrar barna og barnehagen i kampen mot klimautfordringene vi står overfor? Og hvordan involverer barnehagen foreldrene i sitt arbeid med dette temaet? Dette ble barnehagene invitert til å synliggjøre på Barnehagedagen 9. mars.

Møteleder: Marianne Fehn, Foreldreutvalget for barnehager (FUB)

Velkommen ved

Einar Olav Larsen, leder av Foreldreutvalget for barnehager (FUB)

May-Britt Sundal, leder av yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet