Meld deg på fagdager arkiv 5. og 6. september ved Fagforbundets hovedkontor i Oslo

Stein Guldbrandsen. Leder Seksjon samferdsel og teknisk (SST)

Stein Guldbrandsen. Leder Seksjon samferdsel og teknisk (SST) (Foto: Trond Isaksen/Fagforbundet)

Fagforbundets årlige konferanse for arkivansatte arrangeres i år 5.-6. september. Programmet er oppdatert.

10.08.2018 av Martin Eidissen
Sist oppdatert: 10.08.2018

I år vil det være et bredt spekter av innlegg, knyttet til temaer som e-innsyn, GDRP, offentlighets- og forvaltningsloven og journalsnoking.

Noen av innlederne er: Fagdirektør i Datatilsynet, Knut Kaspersen, som kommer for å holde foredrag om GDPR. Bernt Audun Strømslie i Kartverket vil snakke om teknologiske forutsetninger for vellykkede kommunesammenslåinger. Jakob Andre Sandal i Difi holder innlegg om e-innsyn. Jean-Philippe André Caquet har skrevet en tredelt kronikkserie på digi.no med tittelen "Det er ikke teknologi som er problemet. Det er data". I hans innlegg vil han forklare nærmere hva som ligger i dette.

Meld deg på her.

Programmet ligger vedlagt nederst.