Arkiv for artikler til «Aktuelt»

Webinar med Kurt O. Bjørnnes om personvern og arkiv, 14.oktober 2020

Personvernforordningen (GDPR) legger til rette for at personvern og arkiv kan kombineres på en sikker og effektiv måte til det beste for individet og samfunnet som helhet. Formålet med webinaret er å gi en oversikt om forholdet mellom personvernloven og arkivlovgivningen.

30.06.2020

Siste frist for å søke!: Digital videreutdanning innen organisasjon og ledelse

Fagforbundet tilbyr sine medlemmer videreutdanning innen organisasjon og ledelse i samarbeid med Høgskolen i Innlandet for studieåret 2020/2021. Studiet gir 30 studiepoeng og er et gratis studietilbud for medlemmer. Søknadsfrist 15. juni!

16.04.2020

Gratis fagkveld: Støvete arkiv eller digitale og effektive data?

Agendakveld på Kulturhuset (Oslo) 1. april, klokka 1730 – 1845: Media avslører igjen og igjen at norske kommuner mangler vesentlig dokumentasjon både i store økonomiske saker og viktige beslutninger som påvirker livssituasjonen til enkeltmennesker. Digitaliseringen av samfunnet gjør situasjonen enda vanskeligere.

26.03.2019

Arkivenes dag

Arkivenes dag feires alltid 2. helg i november, og Fagforbundet vil gratulere alle arkivarer med dagen.

08.11.2018

Konferanse om vold og trusler i Tromsø 13. september

Fagforbundet Yrkesseksjon kontor og administrasjon inviterer til konferanse i Tromsø om vold og trusler 13. september.

07.09.2018

Meld deg på fagdager arkiv 5. og 6. september ved Fagforbundets hovedkontor i Oslo

Fagforbundets årlige konferanse for arkivansatte arrangeres i år 5.-6. september. Programmet er oppdatert.

10.08.2018

Norsk Arkivråd: Møte med innspill til arkivlovutvalget

"Norsk Arkivråd hadde 15. februar møte med arkivlovutvalget der vi la frem våre innspill. Det var et bra møte med mange gode spørsmål og diskusjoner. Her kan du se NAs presentasjon og lese de skriftlige innspillene som ble sendt utvalget i etterkant av møtet."

27.06.2018