Mette Nord, leder i Fagforbundet

– Avhengig av hele laget av helsearbeidere

Fagforbundet er fornøyd med at regjeringa vil at flere yrkesgrupper skal dele på oppgavene i helsevesenet og også satser på fagarbeiderne. Mette Nord mener Nasjonal helse- og samhandlingsplan er et godt virkemiddel for å løse utfordringene i helsevesenet.

Fagforbundet vert med i «Gjør kloke valg»-kampanjen

Kampanjen tek sikte på å redusere undersøkingar og behandling som pasientar ikkje har nytte av, og som i verste fall kan skade.

Helsepersonellkommisjonen sin rapport

Helsepersonellkommisjonen – det er tid for handling

Kommisjonen har levert eit godt kunnskapsgrunnlag, og kome med mange gode råd. Dette er ein kommentar på somme av dei viktigaste punkta sett frå Fagforbundet si side.

Illustrasjon.

Del et bilde av din nye arbeidshverdag!

Dette er en utfordring til deg som er medlem eller tillitsvalgt i Fagforbundet. Vis oss hvordan du har det på jobb akkurat nå!

På bildet; Line Tollefsen, Berit J. Kristensen og Britt Jensen

Nytt faglig tilbud fra Yrkesseksjon helse og sosial: podkasten Fagprat

Sjekk ut det splitter nye faglige tilbudet fra Yrkesseksjon helse og sosial i Fagforbundet, podkasten Fagprat.

Hjerneslagskampanjen Prate, Smile, Løfte

Fredag 26. oktober inviterte Helsedirektoratet til et møte for å diskutere videreføringen av Prate, Smile, Løfte-kampanjen som en nasjonal dugnad.

Gratis Fagdag Fagforbundet Hordaland.

Leder i Fagforbundet Oslo, Mari Sanden

Servicprosjektet

Prosjektgruppa er godt i gang i 2017. Flere fylker er besøkt.

Fagforbundet står på for serviceyrkene.Sylvi Nergård, Sigrun Bø Perez, Mette Sigvartsen, Marit Kristin Hjellset, Lobna El-Masrouri, Knut Ivar Egset.

Står på for servicesektoren

2017 blir ett spennende år for apotekansatte i Fagforbundet. I fjor startet LOs serviceprosjekt og mange apotek fikk besøk av prosjektmedarbeidere.

Følg oss på facebook

Vi har laget en egen side for serviceyrker i Fagforbundet. Følg oss og lik oss!

Apotekbesøk i Møre og Romdal

Serviceprosjektet er i gang.

Svenskene fjerner para­ceta­mol-tabletter fra butikkene (abc nyheter)

Fra og med november vil man ikke kunne handle smertestillende paracetamol-tabletter utenfor apotek i Sverige.

Apotektekniker Marit Kristin Hjellset

Yrkesintervju: Møte med apotektekniker Marit Kristin Hjellset

Apotekene omsetter for milliarder - men tjener nesten ingenting

Apotek 1, Boots og Vitus skylder på prisregulering på legemidler, og sterkere konkurranse fra helsekost- og dagligvarebutikker for å forklare den svake fortjenesten.

Vi stoler på apoteket (Østlands-posten)

Ni av ti nordmenn sier de har stor tillit til apotekene, det viser en undersøkelse TNS Gallup har gjennomført for Apotekforeningen.

Bra med självtester på apotek tycker de flesta enligt ny Sifo-undersökning (Mynewsdesk)

Människor i Sverige tycker det är bra med möjligheten att köpa olika typer av självtester på apotek.

Kan åpne for farmasøytresept for p-piller (Apotekforeningen)

Stortingets helse- og omsorgskomite har behandlet forslag om tiltak for å forebygge uønskede svangerskap.

Mangler tittel til artikkel med id [5956]

Tariffavtale med Apotek 1 i Molde

Apotekteknikere med yrkesfaglige utfordringer

11. juni hadde Seksjon helse og sosial besøk av to apotekteknikere fra Apotek 1 Roseby i Molde.