Til alle våre kjøkkenfolk!

Flere og flere fagforeninger får egne nettsider

Flere og flere fagforeninger får egne nettsider (Foto: Fagforbundet)

Ernæringspersonell i både privat og offentlig sektor er hverdagshelter som vi trenger nå.

19.03.2020 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 19.03.2020

Alle som jobber på kjøkken i helseforetakene og kommunene, sørger nå for at det blir gitt næringsrik og god mat som styrker immunforsvaret og gir matglede i disse vanskelige tider. Deres kompetanse på hygiene og matsikkerhet er alltid viktig. I disse tider er den uvurderlig!

Mange tiltak fra myndighetene preger hverdagen. Fagforbundet anerkjenner nødvendigheten av de, men ser også at  en del av dem skaper usikkerhet og utfordringer. Fagforbundet vet at mange som jobber i kjøkken og kantine er permitterte. Dere skal vite at Fagforbundet arbeider for at rettighetene deres skal bli ivaretatt på best mulig vis. Situasjonen viser også hvor viktig det er å ivareta alle faggrupper på en god måte.

Vi ser at yrkesgrupper som tidligere har blitt offer for innsparingstiltak og omorganiseringer blir til helter som redder liv og holder samfunnet i gang. Kokker, måltidsverter og andre ernæringsfagfolk tilhører denne gruppen og nå ser man betydning av å ha best mulig fagfolk både som kjøkkenledere og kokker. Fagforbundet heier på dere og vet at deres innsats er uunnværlig.

Lykke til med dugnaden for å trygge de svakeste og bekjempe viruset!

Koronainformasjon, informasjon om rettigheter ved permittering med mer,  finner dere her: