Stopp regjeringas svekkelse av faglige rettigheter!

Start artikkelredigering - innhold introside for nye publisister

Start artikkelredigering - innhold introside for nye publisister (Foto: Escio)

LO Oslo arrangerer fanemarkering utenfor Stortinget kl 14 i dag. Møt opp!

20.03.2017 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 20.03.2017

Bemanningsbyråene som var ment å erstatte faste ansatte ved sykdom og permisjoner, har i mange år hatt fullt frislipp.

NSB er i fare for å bli et bemanningsbyrå. EUs vikarbyrådirektiv gjør vondt verre. Stortingsflertallet har etter initiativ fra Høyre/Frp-regjeringa vedtatt en rekke forverringer av arbeidsmiljøloven.

Regjeringas arbeidstidsutvalg og ønske om å forverre tjenestevistloven må avvises.

Bli med og mobiliser til markeringen mot Høyre /Frp-regjeringas undergraving av faglige rettigheter.

Ta med faner og møt opp foran Stortinget i dag, 20. mars klokka 14.00.

Appelanter: Jane B. Sæthre, Norsk Jernbaneforbund, Eli Gunhild Bye, Norsk Sykepleierforbund, Trine Lise Sundnes, Handel og Kontor, Jørn Eggum, Fellesforbundet, John Peder Denstad, LO Trondheim, Christer Mjåset, Yngre Legers Forening, Magnhild Sørbotten, Norges Handicapforbund, John Leirvaag, NTL, Vidar Schei, LO Fredrikstad.

LO i Asker og Bærum, Fredrikstad, Larvik og Lardal, Oslo, Stavanger og Trondheim er initiativtakere.