Fagforbundet Nordland ga alt for Barnebyen

Pedro sammen med SOS-mor Albina i Nordlandshuset

Pedro sammen med SOS-mor Albina i Nordlandshuset (Foto: Turid Weisser)

Fagforbundet Nordland oppnådde imponerende resultat i barnebystatistikken i april. Regionmøtet i mars førte til en økning med hele 28 faste givere i statistikken. Barnebykontakt Kari Baadstrand Sandnes holdt en glitrende og inspirerende presentasjon om barnebyen.

07.05.2019 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.05.2019

Lotteri ga 15 735 kroner i inntekt til barnebyen, og i tillegg fattet regionmøtet vedtak om å bevilge 50.000 til Barnebyen. Summen ble tatt av budsjettet til alkoholservering som var planlagt til regionmøtet og regionkonferansene til yrkesseksjonene, pensjonist og ungdom.  Barnebykontakten er strålende fornøyd med vedtaket og oppfordrer andre forbundsregioner om å gjøre det samme.

Fagforbundet Nordland har ansvar for et av familiehusene i Fagforbundets SOS-barneby. Det bor nå seks barn, tre gutter og tre jenter i alderen 6-18 år hos SOS-mor Albina. Drømmene hos barna er å bli lærer, sykepleier, og drive business. Her, som i mange andre familiehus i barnebyen, er matematikk favorittfaget på skolen. Pedro på 18 har praksisplass som bilmekaniker etter skoletid, og har fått tilbud om jobb der. At dagene er tett med skole, arbeid og deretter lekser om kvelden synes han er helt fint. Han har planene klare og sikter mot en ingeniørutdannelse.

Finn resultater i din forbundsregion og fagforening i statistikken.