Fagforbundet Østfold vervet flest bidragsytere til barnebyen i 2019

Barnebykontakt Ruth Thomsen i Fagforbundet Viken snakker gjerne om barnebyen. Hun var så heldig å besøke barnebyen i 2018, og har fremdeles levende og rørende minner fra sitt møte med SOS-familien i Østfoldhuset. Det er ikke bare Ruth som er opptatt av Fagforbundets barneby, hele familien er engasjert. Barna hennes lagde over 100 vennskapsbånd som Ruth tok med seg til barnebyen som gave. I sommer fingerheklet barna armbånd og satt seg opp i veien og startet salget. De fikk inn 250 kroner! Ruth visste ikke om det, før hun fikk et bilde tilsendt på jobb. Det er godt å se at solidaritet går i arv.

16.01.2020 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 16.01.2020

Fagforbundet Østfold fikk en økning på 12 nye bidragsytere i 2019 - en økning Ruth er svært glad for, men som hun gjerne skulle ha sett var enda høyere. Det har ikke vært spart på ideer og tiltak. Fagforbundet Østfold stilte blant annet opp med eget lag i Holmenkollstafetten i mai, inovember ble det sydd små klær til en god, myk bamse som ble loddet ut i desember.  Juleloddsalget ga hele 24.000 kroner i inntekt til Barnebyen.

– Østfoldhuset ligger meg nært. Likevel vil jeg si at det beste med barnebyen er at mitt lille bidrag hver måned er med å på å endre livet for så mange barn og familier i lokalsamfunnsprogrammet ved å gi håp og en tryggere fremtid. Vi er med å gjøre en forskjell. Vi kan alle være veldig stolte av Fagforbundets SOS-barneby! sier Ruth blidt.

Desemberstatistikken

I desember var det Fagforbundet Vest-Agder som vervet flest med 7 nye bidragsytere, mens Fagforbundet Finnmark, Fagforbundet Trøndelag og Fagforbundet Rogaland kom hakk i hel med 6 nye hver.

Flere resultater i desember- og årsstatistikken.