Vervekonkurranse i Fagforbundet Troms

SOS-mor Raquel i Tromshuset tar i mot Fagforbundets Troms engasjement for barnebyen med åpne armer. (Foto: Turid Weisser)

Fagforbundet Troms har fra barnebyens start raget høyest på statistikken over antall faste bidragsytere, og det har forbundsregionen tenkt å fortsette med. Fagforbundet Troms har på nytt sparket i gang vervekonkurranse.

07.09.2020 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 07.09.2020

Denne gangen er vervekonkurransen satt i gang i forbindelse med at barnebyen 18. september fyller ti år. Forbundsregionen frister med premier for både de som verver andre og de som melder seg selv inn som fast bidragsyter.

Barnebykontakt Espen Sørensen forteller at korona-situasjonen gjør at det er vanskeligere å gjennomføre fysiske samlinger og dermed er det også utfordrende å få vervet medlemmer og tillitsvalgte til å bli faste støttespillere til barnebyen. Vervekonkurransen sammen med en pågående innsamling på vipps er ment for å gjøre stas på barnebyen og gjennomføres med slagordet «Å bygge en barneby, redder ikke verdens barn, men en barneby gir hundrevis muligheten til et verdig liv.»

August-statistikken

I sommermånedene har det som forventet vært liten aktivitet i alle forbundsregionene. Fagforbundet Oslo skiller seg ut ved å ha flest vervede med fire nye og ligger dermed på 405 faste bidragsytere.

Sjekk din forbundsregionen og fagforeningen her.