Fagforbundets politikk

Fagforbundet kjemper for et samfunn med små forskjeller og et rettferdig skattesystem. Det norske samfunnet, med et organisert arbeidsliv og likeverdige parter, økonomisk styring og offentlig velferd har skapt et av verdens likeste og beste land å bo i. Fagforbundet er en sterk pådriver for at velferdstjenestene skal drives i offentlig regi og frykter at privatisering vil ødelegge den velferdsstaten vi har bygd opp. Arbeidet vårt for å opprettholde og videreutvikle den norske samfunnsmodellen fortsetter for fullt.

Uttalelser fra Fagforbundets landsstyre

Ambulansetjenesten må styrkes

Fagforbundets landsstyre er bekymret for en svekket beredskap i de akuttmedisinske tjenestene. Vi reagerer på at tilbudet ved våre lokalsykehus er under press, behandlingstilbud blir sentralisert og avstanden til riktig sykehus øker.

Se flere artikler

Mette mener!

Hele stillinger er bedre for alle

Heltidsstillinger gir mer trygghet, både for beboere som bruker tjenestene og for de ansatte. Arbeiderpartiet og Fagforbundet går derfor sammen om et heltidsløft foran lokalvalget til høsten, skriver leder i Fagforbundet Mette Nord og partisekretær i AP, Kjersti Stenseng i dette innlegget i Dagbladet.

Se flere artikler

Fagforbundets høringssvar

Grunnleggende IKT-infrastruktur i helseforetakene

Det er uholdbart at det stadig oppstår situasjoner hvor helseopplysninger fryktes å være på avveie og hvor disse kan falle hendene på fremmede makter.

27.04.2018