Lærerikt studiebesøk til sykehuset i Stavanger

Fra venstre: Leder i Fagforbundet, Mette Nord, administrerende direktør ved Helse Stavanger, Inger Cathrine Bryne, og direktør i Spekter helse, Sylvia Brustad. (Foto: Svein Lunde, Helse Stavanger HF)

Fagforbundets Mette Nord lot seg imponere over hvor godt Stavanger universitetssjukehus tar vare på sine ansatte.

25.09.2018 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 25.09.2018

Leder i Fagforbundet, Mette Nord og direktør i Spekter, Sylvia Brustad, besøkte Helse Stavanger HF, Stavanger universitetssjukehus (SUS).

Sykehuset er et forbilde når det gjelder samarbeid mellom ledelse og tillitsvalgte, satsing på lærlinger og inkludering av mennesker som har problemer med å komme inn på arbeidsmarkedet.

- Tydelig ledelse, godt samarbeid og motiverte tillitsvalgte og ansatte er avgjørende, men like viktig er å beholde funksjoner som for eksempel renhold, vektertjenester og gartneri i egenregi, sier Mette Nord.

- Gjennom egenregi kan sykehuset utvikle og utnytte kompetansen til ansatte på en helt annen måte enn ved outsourcing av disse tjenestene. Det gagner både sykehuset og samfunnet for øvrig.

Les mer på spekter.no