Regjeringen får ikke privatisere eiendomsmåling

FORTSATT OFFENTLIG: Neste uke går etter alt å dømme, regjeringen på et nederlag i sitt forsøk på å la private konkurrere om å gjøre eiendomsmåling. (Foto: Fagforbundet)

Måling av tomtegrenser skal fortsatt gjøres av offentlig ansatte. Siden 2015 har regjeringen forsøkt å slippe eiendomsmåling fritt ut på markedet til private aktører. Neste uke vil forslaget etter alt å dømme falle, skriver Fagbladet.

09.03.2018 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 09.03.2018

– Her har god praktisk fagkunnskap trumfet politisk ideologi, sier en fornøyd Stein Guldbrandsen, leder for Yrkesseksjon samferdsel og teknisk i Fagforbundet. Fagforbundet satset tungt på å få stoppet forslaget da det først ble kjent for tre år siden.

Les hele saken: «Måling av tomtegrensa di skal fortsatt gjøres av offentlig ansatte» i Fagbladet