Klar for fire nye år med yrkesarbeid

Leder yrkesseksjonen helse og sosial, Iren Mari Luther, leder yrkesseksjon samferdsel og teknisk, Stein Guldbrandsen, leder yrkesseksjon kontor og administrasjon, Trond Finstad og leder yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst, May-Britt Sundal. (Foto: Fagforbundet)

Fire ledere for yrkesseksjonene står foran fire nye år med innsats for Fagforbundets ulike yrkesgrupper. Landskonferansene for yrkesseksjonene er i gang!

14.11.2017 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 17.11.2017

Snøen faller utenfor konferansene på Gardermoen. Fire yrkesseksjonsledere står med beina godt plantet i snøen. De skal lede Fagforbundets yrkesfaglige arbeid i årene framover - tre av dem ble nylig valgt på landsmøtet og er ferske i rollen som yrkesseksjonsleder.

Det er Iren Mari Luther (nyvalgt) for yrkesseksjon helse og sosial, Stein Guldbrandsen for samferdsel og teknisk, Trond Finstad (nyvalgt) for kontor og administrasjon og May-Britt Sundal (nyvalgt) for kirke, kultur og oppvekst. De skal ta de over 500 konferansedeltakerne gjennom tre dager hvor linjene og retingene for de fire neste årene skal komme på plass.

Vil snakke om hjertesakene

Det er mange talere som kribler etter å komme på talerstolen for å snakke om sine hjertesaker disse dagene. Veteranen Stein Guldbrandsen er spent på hva delegatene fra yrkesseksjon samferdsel og teknisk kommer til å snakke mest om.

- Det er mange viktige saker vi skal ta opp. Renovasjon er en av de sakene jeg håper vi kan snakke godt og lenge om. Det er en sak som virkelig betyr noe for medlemmene våre. Det er vi i Fagforbundet som skal sørge for at renovasjonen ikke drives av private aktører som ødelegger bransjen, sier han.

Leder av Fagforbundet, Mette Nord, hilste de 424 delegatene fra yrkesseksjonene: - Dere er viktige, yrkespolitikken er viktig og yrkesfag er en nødvendig del av den helheten som Fagforbundet representerer.