Du kan fremdeles søke på Fagforbundets ledertreningsprogram

Vi er på jakt etter engasjerte og ambisiøse ledere som har lyst til å delta på vårt nye medlemstilbud innen lederutvikling. I samarbeid med AFF har vi utviklet et nytt opplegg Fagforbundets medlemmer kan søke på.

26.06.2023 av Trude Kvaran
Sist oppdatert: 17.08.2023

Om programmet

Forskning på lederutvikling tilsier at ledere lærer best av og med andre ledere. Programmet legger til rette for nettopp det ved å samle ledere i tverrfaglige læringsgrupper. Det innebærer at  6 deltakere møtes jevnlig til gruppecoaching med en erfaren AFF konsulent, over en periode på 6 måneder.

Programmets ambisjon er at du som deltaker får akkurat det påfyllet du trenger for være rustet til de oppgavene som ligger foran deg. Programmet er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF, Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene.

Målet er å øke verdien av den enkeltes lederskap, gi innsikt i egen og andres påvirkning og autoritet, samt styrke deltakernes tverrfaglige samarbeidskraft. I tillegg gir programmet deltakerne en anledning til å bygge personlig nettverk med ledere fra hele landet.

imageesbk2.png

Målgruppen

Målgruppen for programmet er ledere som er medlem av Fagforbundet og som har direkte personalansvar for minimum tre medarbeidere. Du har gjerne noe erfaring med lederutvikling fra tidligere og er motivert for å bli bedre kjent med seg selv som leder, villig til å investere i egen utvikling og nysgjerrig på å teste ut en ny læringsarena. Programmet kre

Vi ønsker deltagere fra hele landet. Det er ønskelig å ikke ta inn store grupper fra samme arbeidssted.

Deltagere må ha avklart med arbeidsgiver om mulig deltagelse på ledertreningsprogrammet.

Praktisk informasjon

Programmet har to fysiske samlinger i Oslo-området, en oppstarts- og en avslutningssamling (lunsj-lunsj). På oppstarts-samlingen blir deltakerne delt inn i grupper som vil møtes til digitale gruppecoachinger hver 5-6 uke og følger hverandre gjennom hele programperioden. De digitale gruppe samlingene er av ½ dags varighet og er ledet av en AFF-konsulent.

Det tas tilsammen inn 18 deltakere på dette programmet.

Datoer for samlingene

Oppstartssamling 18.-19. oktober (lunsj-lunsj)

1. Digital gruppesamling 8.- 9. november (1/2 dag, endelig tidspunkt avklares ved opptak)

2.Digital gruppesamling 14.-15. desember (1/2 dag, endelig tidspunkt avklares ved opptak)

3. Digital gruppesamling 24.-25. januar (1/2 dag, endelig tidspunkt avklares ved opptak)

4.Digital gruppesamling 27.-28. februar (1/2 dag, endelig tidspunkt avklares ved opptak)

Avslutningssamling 4.-5. april (lunsj-lunsj)

Seniorkonsulent Marianne Darre fra AFF er faglig ansvarlig for innhold i alle samlinger. Marianne, som er godt kjent med Fagforbundet er cand.polit. i psykologi, og har sin kjernekompetanse i utvikling og gjennomføring av leder- og talentutviklingsprogram og har vært konsulent på Solstrandprogrammet i 6 år.

Søknad

Du søker via skjema hvor vi ber deg fylle ut noen korte opplysninger om deg selv.

For å legge til rette for et best mulig utviklingsprogram vil vi på bakgrunn av søknadene sette sammen grupper med deltakere som sikrer faglig bredde og godt læringsmiljø.

Søknadsfrist er 30. august.

Kostnader

Ledertreningsprogrammet er et gratis tilbud til våre medlemmer. Det som dekkes er; deltakeravgift, måltider og overnatting. Reiseutgifter må dekkes av arbeidsgiver eller deltager selv. Det oppfordres å avklare raskt med arbeidsgiver om det gis fri med lønn.

Dersom man blir forhindret fra å delta og ikke får varslet om dette innen 2 uker før programstart vil du bli fakturert kr 3000.