HURRA, det er familieleir!

Besøk på Helgøya klatrepark

Besøk på Helgøya klatrepark (Foto: Leirredaksjonen, Fagforbundets familieleir)

Denne uka var 114 voksne og barn samlet på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole i Ringsaker på Fagforbundet familieleir. Leiren er et tilbud til medlemmer i Fagforbundet.

28.06.2018 av Tuva, Celina og Alvira i mediegruppa på familieleir
Sist oppdatert: 28.06.2018

Full fart på leir

Leirredaksjonen, Fagforbundets familieleir

Vi har gjort mye gøy på leiren men det beste må ha vært turen til Helgøya klatrepark og Hunderfossen.

På klatreparken var det mye gøy, men også skumle løyper. Noen var høye andre var lave og ikke glem de lange! Men det aller morsomste var zip-linene.

Leirredaksjonen, Fagforbundets familieleir

På Hunderfossen gikk det fort unna. Der kjørte vi go-cart, noen tok “lappen”, mens rafting og berg og dalbaner var også populært. På bussen hjem fra Hunderfossen var de fleste veldig slitne og sovnet fort, som for eksempel Casper og Kristoffer.

Takk til Fagforbundet Hedmark som spanderte turen på oss og, grillet pølser til oss her på leiren.

Aktiviteter for de minste

Så klart hadde vi også litt mindre aktiviteter sånn som baking og hobbyverksted. I bakingen ble det nok mye gris og søl, men da vi tok med “baksten” til klatreparken var alle så imponerte, det smakte så godt!

På hobbyverkstedet ble det klipping og liming, der fikk barna lage mye rart, som fargerike tallerkener og leireskulpturer.

Astrid

Astrid Mollerud fra Fagforbundet er med og styrer leiren med myndig stemme. Det har hun gjort i fire år. Det gjør hun fordi hun får møte så mange forskjellige mennesker.

– Jeg ville jobbet her til evig tid, hvis jeg kunne, sier Astrid Mollerud.

Leiren som kunne telle til ti

Torsdag viste Sveinung Oppegaard forestillingen “Geitekillingen som kunne telle til ti”. Vi telte med Geitekillingen fra 1 til hanen som var ti, med gitar og skuespill.

Senere i dag arrangere leirens olympiske leker, før dagen avsluttes med besøk av politi og brannvesenet.