Terje Hagen ble Årets byggdrifter 2020

Stein Guldbrandsen og prisvinner Terje Hagen flankert av Hagens kolleger i Modum kommune. (Foto: Olav Strømmen)

Terje Hagen (47) ble hedret som Årets byggdrifter på Byggdrifternes dag, mandag 7. september. Den glade vinneren mottok prisen fra seksjonsleder Stein Guldbrandsen på et arrangement ved Teknisk sentral i Modum kommune med kolleger, tillitsvalgte og arbeidsgiver til stede.

09.09.2020 av Geirmund Jor

Terje drifter til daglig Modumheimen, etter også å ha hatt ansvaret for Furumo svømmehall, Modumhallen, Modum rådhus og Frydenberg. Han utmerket seg blant årets kandidater med et brennende engasjement for faget og som en ressurs for kolleger og beboere.

En av de første med fagbrev

Terje var en av de første i Norge som tok fagbrev som byggdrifter, og har siden, gjennom grundig oppfølging av sin egen lærling, bidratt til nyrekruttering. Under utdelingen ble det også trukket fram at Terjes innsats og kompetanse var helt avgjørende for at Modumheimen, et nytt og toppmoderne bygg som hadde en del innkjøringsproblemer, nå fungerer svært godt for beboere og ansatte.

Da han mottok prisen understreket han at dette skulle deles med alle gode kolleger i Modum kommune. Så kom han med en oppfordring.

­­ Viktig å tenke langsiktig

– Kanskje kan kommunen tenke litt mer på driftssida når de investerer i bygg i framtida? Når man bygger nytt, forplikter det at det skal drives i 50 år framover. Det er ikke bare å bygge og så er det ferdig, det skal driftes av kompetent personale og tas vare på, sa den dedikerte fagmannen.

I tillegg til diplomet som beviser at han er Årets byggdrifter og en gavesjekk på 5000 kroner, kan Terje også se fram til deltakelse på Driftskonferansen i desember. Yrkesseksjon samferdsel og teknisk gratulerer!