Heder og ære til Amra Husic

Amra Husic fra Kværnerdalen barnehage ble valgt til årets tillitsvalgt 2019 av Fagforbundet Barn og oppvekst Oslo. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Alle nominerte ble kalt opp på scenen og gledet seg til å få en liten premie. På samlingen til Fagforbundet Barn og oppvekst i Oslo 28. november var det Amra Husic fra Kværnerdalen barnehage som fikk den aller gjeveste prisen. Hun ble årets tillitsvalgt 2019 og kunne ta med seg en tung plakett i glass som tydelig bevis på det.

02.12.2019 av Birgit Dannenberg
Sist oppdatert: 03.12.2019

- Dette er kjempegøy, jeg er superglad!

Birgit Dannenberg / Fagforbundet

Glad prisvinner

Amra Husic stråler. Hun ble riktignok overrasket da hun ble ropt opp som vinner av hederstittelen «årets tillitsvalgt 2019». Hun var ikke klar over hvor mange som hadde stemt på henne og gledet seg uansett til å få en liten premie sammen med alle de andre. Fra hennes klubbstyre i Gamle Oslo var det hele tre nominerte, så det er tydelig at det settes pris på et sterkt engasjement i bydelen.

Barne- og ungdomsarbeideren Amra er 31 år, plasstillitsvalgt i Kværnerdalen barnehage og nestleder i klubbstyret Gamle Oslo. Selv tror hun at hennes sterke engasjement for rettferdighet og likestilling har gitt henne tilliten som har ført til utnevnelsen.

Amra brenner for faget

- Jeg gjør så godt jeg kan og prøver å lytte til alle, når som helst. Det får jeg gode tilbakemeldinger på.

Hun brenner for faget sitt. Hun er opptatt av medvirkning når det gjelder bestemmelser rundt bemanningsnormen, trygghet på arbeidsplassen, bruk av tid i yrket sitt og kompetansen til de ansatte. Det er mange utfordringer som gjør at en tillitsvalgt bør være på ballen hver dag.

Tett dialog med bydelspolitikerne

Amra forteller at de tillitsvalgte i Gamle Oslo er tett på beslutningstakerne. Hovedtillitsvalgt i klubbstyret har et møte med bydelspolitikere en gang i måneden. Der får de diskutert og lagt fram sine syn.

Innsatsen til Amra som tillitsvalgt ble i år belønnet med en pris som skal stå godt synlig hjemme på stuebordet.

Birgit Dannenberg / Fagforbundet