Glimt fra familieleiren på Haraldvollen august 2019

Fagforbundet og Framfylkingen arrangerte familieleir på Haraldvollen leirskole i Målselv kommune i Troms. Her har samhold, omtanke og solidaritet stått i fokus.

15.08.2019 av Astrid Mollerud
Sist oppdatert: 15.08.2019

Spente deltakere fra hele landet kom på mandag. De har blitt en sammensveiset gjeng og nye vennskap er skapt. Fotballbanen og bassebanen var en magnet som de fleste oppsøkte umiddelbart etter ankomst. Noen hadde ikke tid til å sette fra seg bagasjen før de var i gang med aktiviteter.

Livet utendørs

I et fantastisk vær og vakkert landskap har alle aktiviteter vært ute. Det har vært full fart fra morgen til kveld. Deltakerne har deltatt på blant annet førstehjelpskurs, ballspill, kanopadling, ridning, bueskyting, tur til Målselvfossen, rebusløp og Framfylkingens olympiske familieleker. Stor stas var det å få ambulansen på besøk. Barna fikk se på alt det medisinske utstyret og prøvd sirenen.

Deltaker fikk laks på kroken

Målselva er ei populær lakseelv som også ble testet ut. Tim på 7 år fikk en laks på 1,6 kg på første kast til stor misunnelse for de «proffe» fiskerne i elva.

Det å utfordre seg selv og å få mestringsfølelse gir stor glede. Et godt eksempel er å være redd for hester og likevel sette seg på hesteryggen for å ri.

Savnet ikke Internett...

Muna Abdi Mire og sønnen Miguel fra Tromsø er med for første gang. Det artigste og mest skumle var kanoturen, men de fant ut at dette var en fantastisk opplevelse de ikke kunne vært foruten. Miguel har fått seg mange nye venner på leiren og trekker spesielt frem at det var fint at de voksne gjorde hyggelige ting sammen med dem på leiren. Alle var enige om at ingen savnet internett.

Nina og Bertine Kristoffersen fra Tønsberg trakk spesielt frem at turen til Nord-Norge var ett flott skue med fjell, elv og fosser og at alle følte seg velkomne fra første stund. De forteller at det var lett å komme i kontakt med de andre leirdeltakerne.

Superfornøyde deltakere

De var superfornøyde med alle aktivitetene som de har kost seg med, og vil spesielt trekke frem kanoturen, ridingen og fjellturen opp til Andsfjellet.

Alle var helt enige i at det har vært en helt fantastisk leir som de ikke vil komme til å glemme.

Takk til alle deltakerne for at dere var med på å gjøre leiren vellykket, med deres engasjement, gode humør, lyst å bidra og ha det gøy.

Fagforbundet