Enighet i oppgjøret mellom Fagforbundet og Helse Vest IKT AS

Oppgjøret med Helse Vest IKT AS er endelig i havn. Det et godt oppgjør økonomisk med et flatt kronetillegg på 13.100 kr. I tillegg ble ubekvemstilleggene ble løftet.

15.03.2019 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 20.03.2019

15. mars ble Fagforbundet enige med Helse Vest IKT AS om en ny B-del etter at virksomheten ble flyttet ut av område 10 i oppgjøret 2018. Etter en meget lang prosess har vi kommet frem til en avtale som ivaretar alle tidligere rettigheter fra A2, og eksisterende B-del.

Det ble et godt oppgjør også økonomisk. Alle medlemmer fikk et flatt kronetillegg på 13.100 kr og ubekvemstilleggene ble løftet. Lørdags- og søndagstillegget, så vel som kveldstillegget for de som jobber turnus ble løftet til 30 prosent, med en minstesats på 75,-. Nattillegget for turnusarbeidere ble løftet til 40 prosent, med samme minstesats.

Uravstemning

Det gjenstår et redaksjonsutvalg som skal være ferdig fredag 22.03.19, før resultatet skal ut på uravstemning med frist til Spekter 12.04.19 kl. 12. Intern frist blir nok et par dager tidligere.

Protokollen blir lagt ut etter at redaksjonsutvalget har godkjent den.