Godt resultat i KA-området

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon f.v.: Helge Sørli (Forhandlingseneheten), Kjell Sverre Fostervold (Områdetillitsvalgt Ofoten sektor KA), Marianne Bratsveen (Tillitsvalgt Gjøvik kirkelige fellesråd), Arne Løseth (Forhandlingsenheten) og Mette Henriksen Aas (Politisk ledelse). (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet kom til enighet med Arbeidsgiverorganisasjon for kirkelige virksomheter (KA) i årets tarifforhandlinger.

20.06.2016 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 22.06.2016

Etter to dagers forhandlinger kom partene natt til tirsdag til enighet om et resultat som sikrer alle et lønnstillegg som vist i tabellen under fra 1. mai 2016. Smusstillegget dobles til 3 kroner per time.

Last ned: Tariffplakat til å henge opp på arbeidsplassen

- Det var konstruktive og gode forhandlinger med en godt forberedt motpart. Vi er spesielt fornøyd med en ramme på 2,5 prosent som sikrer alle et tillegg som gjelder fra 1. mai 2016, sier Fagforbundets forhandlingsleder, Mette Henriksen Aas.

Hun trekker fram doblingen av smusstillegget og garantiordning for stillinger uten særskilt krav til utdanning som viktige for Fagforbundets medlemmer.

Resultatet skal nå til uravstemning blant forbundets medlemmer i KA-området. Fagforbundet oppfordrer medlemmene til å bruke stemmeretten.