Advokatforsikring til redusert pris - forlenget frist

Advokatforsikringen gir også forebyggende hjelp med saker angående testamenter, gjeldsbrev, samboerkontrakt og kjøpsavtaler. (Foto: Mostphotos / Fagforbundet)

For å gi litt ekstra tid i førjulsstria forlenger vi fristen for bestilling av LOfavør Advokatforsikring til 7. desember.

02.11.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 01.12.2022

Før eller siden vil de fleste av oss ha bruk for råd fra en advokat. Som regel er det veldig dyrt, men som medlem i Fagforbundet får du nå LOfavør Advokatforsikring til en svært gunstig pris.

I fjor innførte vi kollektiv avtale om LOfavør Advokatforsikring som gir deg tilgang på advokathjelp i privatlivet. Det har allerede vært en suksess, så langt har over 40 000 Fagforbundet-medlemmer tilsluttet seg ordningen.

Nå får du igjen muligheten til å bli med på ordningen. Bestill nå og få advokatforsikringen til kun kr. 82,- per måned. Etter 7. desember koster forsikringen kr. 167,- per måned. (individuell forsikring).

Les mer om advokatforsikring, og bestill før 7. desember.

Dette får du i advokatforsikringen:

• Ubegrenset advokathjelp i konflikter og rettsaker innen privatlivets største rettsområder (arv, familie, kjøp/salg, fast eiendom m.m.)
  • Dekning av juridiske kostnader opp til 3 millioner kroner i en tvist når saken må løses ved klagebehandling eller i retten. Egenandel på kr 3 000 påløper ved tvist.
  • Med husstandsdekning er din ektefelle/samboer og hjemmeboende barn under 20 år også sikret forsikringen. Ved tvist i husstanden gjelder forsikringen for den som har medlemskap i Fagforbundet.

“Det er virkelig nå i skiftesaken jeg har merket hvor mye det betyr å ha denne forsikringen. Dette ville kostet meg en formue uten. Det har vært en lang reise, i en for meg, sorgfull og vanskelig tid.” - Bente, Grimstad.

Så langt i år har 4 000 Fagforbundet-medlemmer tatt i bruk forsikringen til stort og smått. Av disse sier 97 % at de vil anbefale forsikringen til venner og bekjente.

Dette kan du bruke forsikringen til

• Økonomisk bistand etter en separasjon/skilsmisse eller uenighet om samvær, bosted og/eller foreldreansvar for felles barn.
  • Hjelp i et arveoppgjør eller ønsker hjelp til opprettelse av et testament eller en fremtidsfullmakt.
  • Kjøp og salg av varer og tjenester. Hvis du har kjøpt en bruktbil som fusker, eller det er uenighet med en håndverker du har leid inn til å gjøre en jobb.
  • Fast eiendom og naborett. Trenger du hjelp med å få en byggesak godkjent hos kommunen, eller du får en konflikt med en vanskelig nabo.
  • Netthets og ID-tyveri. Hjelp hvis private bilder kommer på avveie eller du blir frastjålet din identitet og noen tar opp dyre forbrukslån i ditt navn.
  • Andre rettsområder du blir sikret hjelp er for eksempel ved urettmessige førerkortbeslag og forsikringssaker.