Fagforbundet.no

Moduler

Forsida Aktuelt arkiv

Se eldre nyheter

Fagforbundet anmelder Aleris for grov arbeidslivskriminalitet

faksimiliedbalerissak.jpg – Dette er en svært alvorlig sak, der en stor og profesjonell aktør har utnyttet våre medlemmer grovt, sier Mette Nord, leder av Fagforbundet.

Mange barnehagebarn får grønnsaker bare en gang i uka

illbarnehagemat.jpg En ny rapport om barnehagemat viser at mange barn får grønnsaker bare en gang i løpet av uka. – Hvis de ansatte skal klare å tilrettelegge for god og sunn mat, må rammebetingelsene være i orden, sier May-Britt Sundal, leder for yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, til NRK.

Familieleir – moro fra morgen til kveld!

Il Tempo Extra Gigante For sjette år på rad arrangerer Fagforbundet og Framfylkingen familieleir på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole på Ringsaker. 60 barn og 53 voksne er med på fem dager med masse aktiviteter og hyggelig samvær.

Ber norske myndigheter reagere overfor Israel

mettelandsstyremtenett.jpg Leder i Fagforbundet, Mette Nord, sier at norske myndigheter nå må på banen etter at den norske hjelpebåten Al Awda har blitt bordet av israelsk marine i internasjonalt farvann utenfor Gaza.

Protesterer mot kapringen av norsk hjelpebåt

fiskebtenkrsteinseneredptalawdapveitilgazafotoyoussefsammour.jpg Mette Nord, leder i Fagforbundet, er en av mange som har signert et opprop der de undertegnede protesterer mot bordingen og arrestasjonen av mannskapet på det norskregistrerte skipet Kårstein utenfor Gaza.

Klassejustis når det gjelder arbeidslivskriminalitet

I Dagbladet i dag skriver Odd Haldgeir Larsen, nestleder i Fagforbundet, at regjeringen ikke gjør nok for å stoppe dumping av lønns- og arbeidsvilkår. – Sosial dumping er kriminelt og skal straffes, skriver Larsen.

Rekordmange velger yrkesfag

yrkesfagenesr2018 Halvparten av elevene som skal begynne på videregående opplæring til høsten har valgt yrkesfag, viser nasjonale inntakstall.

Sykelønnskutt vil ramme de yrkesgruppene vi trenger mest

helsefagarbeider.jpg I et arbeidsliv som blir mer og mer brutalt, gir avtalene om lønn under sykdom en grunnleggende trygghet for mange arbeidere. Arbeidsgivere mener at sykelønnsordningen er for god, og når avtalen om inkluderende arbeidsliv skal vurderes, peker de på kutt i sykelønna. (Dagsavisen 10.7.18)

De har stoppet halvannet tusen branner

flammernett.jpg Fagbladet skriver om brannmannskapenes og de frivilliges innsats under sommerens skogbranner. Norske brannmannskaper hjelper nå også til i Sverige. Ansatte i brann- og redningsvesen legger ned tidenes innsats.

Fagforbundet skal vise vei

mettenord8mars5.jpg Det er snart ett år til kommune- og fylkestingsvalget. Da kan vanlige folk vise at de ikke vil ha regjeringas ideologisk drevne politikk for større forskjeller og mer privatisering. Fagforbundet vil jobbe for at flest mulig stemmer fram en annen politikk en regjeringas. På den måten kan vi best bidra til å utvikle kommune-Norge med samarbeid og heltidskultur, med kommuner som driver tjenestene selv og utvikler kvaliteten på sine ansatte og tjenestene de jobber i.