Fagforbundet krever stopp av lønnstyveriet i en uttalelse fra landsstyret

Illustrasjonsfoto

Illustrasjonsfoto (Foto: Fagforbundet)

Landsstyret har vedtatt uttalelser om ambulansetjenesten, klima og lønnstyveri. De tre nye uttalelsene ble vedtatt i forbindelse med møtet 13. og 14. mars.

15.03.2019 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 15.03.2019

Stopp lønnstyveriet!

Landsstyret i Fagforbundet mener det er gledelig at økningen av sosial dumping i byggebransjen ser ut til å ha stoppet opp. Samtidig er vi bekymret over at sosial dumping sprer seg til andre bransjer og sektorer. Dermed fortsetter lavlønnskonkurransen, som fører til utnytting av arbeidsfolk og økt ulikhet i Norge.

Les hele uttalelsen: Stopp lønnstyveriet!

Ambulansetjenesten må styrkes

Fagforbundets landsstyre er bekymret for en svekket beredskap i de akuttmedisinske tjenestene. Vi reagerer på at tilbudet ved våre lokalsykehus er under press, behandlingstilbud blir sentralisert og avstanden til riktig sykehus øker.

Les hele uttalelsen: Ambulansetjenesten må styrkes

Fagforbundet støtter klimastreikene

Barn og ungdom over hele verden tar nå et kraftfullt oppgjør med foreldregenerasjonens handlingslammelse i klimasaken. Inspirert av den unge, svenske aktivisten Greta Thunberg, gjennomfører skoleelever klimastreiker i femti land. Også i Norge skal det nå gjennomføres klimastreiker ved skoler over hele landet.

Les hele uttalelsen: Fagforbundet støtter klimastreikene