Kast papirene og verv på nett

Illustrasjon: Trude Tjensvold

Nå har du fått et ferskt og forbedret nettverktøy til å registrere nye medlemmer. Medlemsportalen er din nye verveportal.

15.03.2013 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 12.04.2013

Både medlemmer og tillitsvalgte kan enkelt verve direkte fra medlemsportalen. Velg knappen «Verv en venn» fra portalen, registrer det nye medlemmet og før opp hvilke vervepremie du ønsker deg. Straks du er logget på i portalen, vet vi hvem som verver. Gå til medlemsportalen fra forsiden av fagforbundet.no

Du kan også gå inn via de åpne sidene til fagforbundet.no - til fagforbundet.no/blimedlem - men vi anbefaler at alle medlemmer går via portalen. Da er det enklere å knytte vervingene du har gjort til nettopp deg.

Verv og vinn

Fagforbundet ønsker å gi litt ekstra gass for å sikre at LO blir over 900.000 medlemmer innen LO-kongressen starter i begynnelsen av mai. Det kan være en god unnskyldning for å ta med deg din bærbare datamaskin, nettbrett eller din mobiltelefon til en venn eller kollega som bør bli medlem.

Du kan enkelt benytte vårt nye elektroniske verveskjema på alle disse plattformene. For mange er det kanskje enklere å ta med seg en smarttelefon eller et nettbrett enn et innmeldingsskjema på papir til stand eller rundt på arbeidsplassen. Det går selvsagt fortsatt greit å bruke innmeldingsblanketten på papir, men for deg som vil være en ekstra effektiv verver, anbefaler vi å gjøre det elektronisk.

Ut april har vi dessuten en konkurranse som gir de ti beste ververne en premie hver på 5000 kroner. Husk å skrive i notatfeltet i verveskjemaet at vervingen din skal bli med i konkurransen.

Ny innmeldingsrutine

Både innmeldinger og verving skjer nå på et nytt og forbedret skjema på nett. Den enkleste måten å melde seg inn på er å velge knappen ”Meld deg inn nå” fra forsiden fagforbundet.no Det skal ikke være nødvendig å sette av stort mer enn tre minutter for å fylle ut skjemaet. De som allikevel ikke ønsker å fylle ut skjemaet på nett, kan sende en SMS med teksten ”Fagforbundet medlem” til 1980 for hjelp.

Det er ikke alle som bestemmer seg der og da for å melde seg inn. Henvis gjerne til fagforbundet.no for mer informasjon om hva det vil si å bli medlem i Fagforbundet. På fagforbundet.no/blimedlem finner du og dine kolleger mer informasjon om noen av de viktigste medlemsfordelene.