Fagforbundets medlemsportal

Illustrasjon: Trude Tjensvold

15. september lanseres Fagforbundets egne medlemssider på nettet. Portalen vil bedre medlemstilbudet og forenkle kommunikasjonen mellom tillitsvalgte, forbundet og medlemmene.

15.07.2010 av Christine Dancke
Sist oppdatert: 30.08.2010

Vi inviterer alle tillitsvalgte og medlemmer til å bruke medlemsportalen, og håper på tilbakemeldinger som vil være med på å gjøre Fagforbundets medlemsportal nyttig og brukervennlig.

Dersom du er registrert på tillitsvalgtnettet kan du gå til medlem.fagforbundet.no og logge inn med det samme brukernavnet og passordet som du bruker på TV-nettet. Dersom du ikke er registrert bruker på tillitsvalgtnettet, kan du lage deg en bruker til begge nettstedene ved å registrere deg på medlem.fagforbundet.no.

Endre opplysninger

I medlemsportalen kan du enkelt finne opplysninger om ditt medlemskap, hvem som er dine tillitsvalgte og om din fagforening. Nå kan du enkelt endre personopplysninger, melde om skifte av arbeidsplass og liknende på nett. Disse opplysningene oppdateres automatisk i medlemsregisteret til Fagforbundet. Dette vil føre til at vi får bedre kvalitet på opplysningene i medlemsregisteret.

Relevant innhold

Vi jobber for å gjøre informasjonen mest mulig relevant for tillitsvalgte og medlemmer, og i portalen vil du blant annet finne din hovedtariffavtale. I tillegg tilbyr vi yrkesrettede sider hvor du på sikt vil finne relevante kurs og hendelser. Etter hvert vil det også bli mulig å opprette egne hendelser og arrangementer på en enkel måte. Det er også mulig å søke om utdanningsstipend, samt finne informasjon om fagstigene våre på disse sidene.

For tillitsvalgte

I den videre utviklinga av medlemsportalen vil det legges vekt på å gjøre tillitsvalgtes arbeid enklere gjennom blant annet å utvikle distribusjonsverktøy som gjør det enkelt for tillitsvalgte å kommunisere med sine medlemmer. På lang sikt vil tillitsvalgtnettet flyttes inn i portalen, slik at man kun trenger å logge seg på ett sted for å få den informasjonen man behøver som tillitsvalgt. Da det er den rollen man har i Fane 2 som avgjør hvilken tilgang man etter hvert vil få til innhold i medlemsportalen, er det nå ekstra viktig at fagforeningene sørger for å oppdatere medlemsregisteret ved bytte av tillitsvalgte og liknende.

Fortell oss hva du synes

Vi understreker at medlemsportalen er under utvikling og at vi hele tida jobber for å gjøre den bedre. Bruk gjerne skjemaet som finnes under ”Kontakt” til å sende oss dine tilbakemeldinger og innspill!