Nye folk, nye navn og ny form og farge

(Foto: Bjørn O. Svalastog)

Vi går inn mot julestria med nyvalgt ledelse, nye yrkesseksjoner og ny profil. Nye koster og nye vedtak krever dugnad og ryddesjau. Alle må hjelpe til.

09.11.2017 av Randi Tevik
Sist oppdatert: 10.11.2017

Fagforbundet er en stor organisasjon og alle medlemmer skal ivaretas på en god måte. Det er derfor også en stor jobb å sikre at alle får god og korrekt informasjon. Forbundet presenterer seg selv og informerer medlemmer, tillitsvalgte og verden forøvrig både på papir, nettsider, i sosiale medier og i Fagbladet og Oss tillitsvalgte.

Fra seksjon til yrkesseksjon

Fagforbundet har fremdeles fire seksjoner, men nå med benevnelsen yrkesseksjon. Dette må naturlig nok endres på nett og på papir etterhvert som vi produserer nye tekster og trykksaker.

I tillegg blir det også ny design, noe som betyr at «seksjonsfargene» skal fases ut. Dette krever spesielt mye av dere ute i organisasjonen. Det vil måtte bli en del kasting av gammelt materiell, og spesielt gjelder det gamle roll-ups.

Alle har et ansvar

Når dere bestiller brosjyrer fra materielldatabasen vil det som hovedregel nå bare gå ut brosjyrer i ny drakt. Ikke mer lilla, oransje, turkis eller gult. Det tar nok litt tid før alle elementer i ny design- og profilhåndbok er på plass, men det er godt å være forberedt.

Siden brosjyrer er ferskvare, gjelder det fremdeles å unngå å ha store opplag liggende. Mange brosjyrer er også lett å laste ned. Oppdager dere faktafeil i det dere laster ned, meld fra til informasjonsavdelingen. Det samme gjelder om dere finner uklarheter eller feil på noen av nettsidene. Vi sentralt i Fagforbundet er helt avhengige av tilbakemeldinger fra dere.

Alle kan vi gjøre vårt der vi er.