Rekordsøking til Fagforbundets organisasjon og ledelse-studier

(Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Gjennom et samarbeid med Høgskolen i Innlandet har alle Fagforbundets medlemmer med lederambisjoner mulighet til å søke seg inn på studiet "organisasjon og ledelse". Og det gjør rekordmange.

01.07.2020 av Nils Fredrik Hansen
Sist oppdatert: 07.07.2020

Samarbeidet mellom Høgskolen i Innlandet og Fagforbundet har blitt en kjempesuksess. Antallet søkere til studiet "organisasjon og ledelse" er doblet flere ganger, og etter at 568 søkte plass til høsten utvides studiet til 100 plasser.

Skjult medlemsfordel?

- Vi sitter på en nesten skjult medlemsfordel - men nå ser vi at søkertallene tar seg veldig opp. Det er jeg veldig glad for, sier Trond Finstad, leder for yrkesseksjon kontor og adminstrasjon i Fagforbundet.

Han gleder seg over at studiet begynner å bli bedre kjent i egne rekker. Studiet er det nest mest søkte ved Høgskolen i Innlandet, og erfaring viser at det er mange kvinner med lav eller ingen utdanning som søker seg til studiet. - Dette gir så mange muligheter for både videre studier og nye jobber for våre medlemmer, slår Trond Finstad fast.

Åpner høgskoledøra

- Fordi medlemmene kan søke opptak på bakgrunn av realkompetanse fungerer dette som en døråpner til høyere utdanning for dem som ikke har så mye utdanning fra før, sier Trond Finstad, leder for yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet.

Dette kan du lære

Studiet består per nå av fire emner: verdibasert ledelse, strategisk ledelse, etikk og samfunnsansvar og human resources - hver på 7,5 studiepoeng.

Studiet er gratis for Fagforbundets medlemmer og gjennomføres nå heldigital på grunn av usikkerheten rundt koronaepidemien.

Les mer om studiet i organisasjon og ledelse

Alle Fagforbundets medlemmer kan søke på studiet på bakgrunn av godkjent realkompetanse eller generell studiekompetanse.