Tillitsvalgtopplæring Fase 1 kan gjennomføres alternativt

IllustrasjonOSS tillitsvalgte nr 4Avtalestreik til seierenighet

IllustrasjonOSS tillitsvalgte nr 4Avtalestreik til seierenighet (Foto: Bård Skarra)

Bare siden januar i år har Fagforbundet fått mellom 1000 og 1500 nye tillitsvalgte. Det er tillitsvalgte som både trenger og har krav på opplæring.

05.05.2020 av Kari-Sofie Jenssen
Sist oppdatert: 07.05.2020

På grunn av koronasituasjonen i Norge er Fagforbundet pålagt å følge helsemyndighetenes anbefalinger om tiltak for å redusere spredningen av smitte. Dette betyr at Fase1-skoleringen må skje på alternativ måte. Det har blitt laget et anbefalt alternativt skoleringsopplegg til bruk i denne perioden med restriksjoner. Skoleringsopplegget er noe redusert, men likevel godt nok. Alle dokumenter og veiledninger til det alternative kurset er lagt inn i veiledernettet til Fagforbundet.

For eventuelle spørsmål eller behov for avklaring, ta kontakt med opplæringsansvarlig i forbundsregionen eller Fagforbundet sentralt og organisasjonsavdelingen ved Bjørn Svalastog bjorn.svalastog@fagforbundet.no  tlf. 91 78 65 92, eller Mona Hesler mona.hesler@fagforbundet.no  tlf. 90 16 38 38.