Fagforbundet ser på forhandlingsarbeidet i ny rapport: «Nåsituasjonen 2019»

I en fersk rapport ser Fagforbundet seg i speilet og vurderer mange sider ved forbundets arbeid med særlig vekt på forhandling og organisering.

15.10.2019 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 08.04.2021

Rapporten ser på tariffarbeidet på alle nivåer, samt organiseringen av forbundet. Fagforbundet er i en prosess med store organisatoriske endringer både på regionsnivå og fagforeningsnivå. Rapporten «Nåsituasjonen 2019» tar for seg utfordringene videre.

Utredningen om «Nåsituasjonen 2019» tar utgangspunkt i tidligere utredninger angående organiseringen av forhandlingsarbeidet og hvordan det er fordelt politisk og organisatorisk, samt øvrige utredninger i Landsmøteperioden 2013-2017. Rapporten følger samme oppbygging som rapporten «Organiseringen av forhandlingsarbeidet fordelt politisk /organisatorisk på de tre nivåene – nåsituasjonen» fra 2015.

Rapporten ligger på tillitsvalgtnettet under fanen tillitsvalgtmateriell i boksen med samme navn. Du må være tillitsvalgt for å kunne logge deg inn.

Logg inn på tillitsvalgnettet og les rapporten