Fagforbundets medlemmer kan få lavere rente gjennom LOfavør

Boliglånsrenta gjør en forskjell.

Boliglånsrenta gjør en forskjell. (Foto: Nagy-Bagoly Arpad)

Uansett om du skal kjøpe bolig for første gang eller om du allerede har eid boligen din en stund er det lurt å sjekke at du får en så gunstig rente som mulig. LOfavør har forhandlet boliglånsrente for deg!

15.06.2020 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 16.06.2020

Medlemmer i Fagforbundet få en svært gunstig rente gjennom en egen avtale LOfavør har gjort med SpareBank 1 Østlandet og SpareBank 1 SMN. De tilbyr renter som tåler sammenlikning med de beste tilbudene i markedet.

– Vi tror mange kan spare mye på å ta en sjekk, så det oppfordrer jeg medlemmene til å gjøre, sier Svend Morten Voldsrud i Fagforbundets arbeidsutvalg.

Boligkjøp er en av de største investeringene man gjør i løpet av livet. De aller fleste av oss må ta opp boliglån, og siden det gjerne er et større lån, er boliglånsrenta svært viktig. Derfor er det viktig å finne en bank som tilbyr deg en konkurransedyktig rente over tid.

En god rente betyr mye for økonomien

Nordmenn er tradisjonelt ganske konservative når det kommer til bank: Vi velger gjerne den samme banken som foreldrene våre, vi bytter sjelden bank og forhandler enda sjeldnere på låneavtalene vi har. Men, det det kan være lurt å snakke om renta med banken. Sjekk rentesatsen hos flere banker før du skaffer deg et finansieringsbevis.

LO har forhandla for deg!

De færreste liker å forhandle på boliglånsrenta, det kan fort oppleves som vanskelig, særlig hvis man skal kjøpe bolig og ta opp lån for første gang. Da er fint å vite at LOfavør har forhandla for deg.

Les mer om den nye fordelen din hos LOfavør