I fagforbundsuka i juni må vi tenke nytt

Stolte tillitsvalgte i Fagforbundet skal gjennomføre fagforbundsuka i juni, selv om det vil kreve avstand i respekt for alle smittevernstiltak. Her er lista med tips til digitale aktiviteter fra forbundets organisasjonsavdeling.

15.05.2020 av Organisasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 04.06.2020

Medlemmene er ekstra viktige i en unntakstilstand

Her er organisasjonsavdelinga sin liste med digitale tips som dere som tillitsvalgte kan bruke for å nå medlemmene:

• Bruk nettsider, facebook, instagram, snapchat til digitale intervju, hilsninger med  fagforeningsleder, hovedtillitsvalgt, ungdomstillitsvalgt eller andre i styret.
  • Send sommerhilsen fra fagforeninga på e-post med lenker til facebook og nettsida.
  • Lage podkast om medlemsfodeler.
  • Send ut konkurranser som quiz, beste foto o.l på sosiale medier, nettsider, e-post og facebook.
  • Presenter en hverdagshelt på facebook eller på nettsida.
  • Vervekonkurranse blant tillitsvalgte.
  • Ringekampanje der tillitsvalgte ringer opp ansatte/vikarer/studenter/ekstrahjelper på sin arbeidsplass.
  • Webinar med LO Favør.
  • Send ut SMS til alle medlemmer med ønske om en god sommer med en lenke til LO favør sine medlemsfordeler.

Uavhengig av hva dere velger å gjøre: husk å dele med andre, og merk bilder med #fagforbundsuka2020