Aktuelt (Ahus)

NRK TV Aksjonen "Barn, ikke brud"

Fagforbundet Ahus støtter Plan International og har bevilget 20.000 til årets viktige TV-aksjon "Barn, ikke brud". Og vi oppfordrer alle andre avdelinger i Fagforbundet til å bidra i årets TV-aksjon!

Sommerhilsen til Fagforbundets medlemmer 2021

En ny sommer ligger foran oss og for de fleste betyr det ferietid. Vi håper dere kan se frem til noen gode dager, hvor dere kan slappe av og kose dere sammen med venner og familie.

NY KUNNGJØRING AV DIGITALT ÅRSMØTE 2021

Fagforbundet Ahus avholder digitalt årsmøte 2021 tirsdag 4. mai kl 16 - 18. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet, må sendes styret innen 9. april 2021.

Julehilsen til medlemmer i Fagforbundet Ahus

Kjære medlemmer, tusen takk til hver og en av dere for innsatsen dere har gjort gjennom dette året, enten dere har holdt dere hjemme, eller stått i stormen. Uansett hvordan og hva dere har gjort, har dere vært med på å gjøre en forskjell.

Vil du være med i trekning om en lue fra Sparebank1?

For å være med i trekning av lue - send epost med ditt navn og adresse til fagbevegelse@sb1ostlandet.no

Kunngjøring av årsmøte 2021 i Fagforbundet Ahus

Fagforbundet Ahus avholder årsmøte 2021 tirsdag 26. januar 2021 kl 16 i Auditoriet Frontbygg. Saker som ønskes behandlet på årsmøtet må sendes styret innen 28.12.2020.

Godt resultat i sykehusoppgjøret

Fagforbundet er fornøyd med at oppgjøret har en klar prioritering av alle fagarbeiderne. I tillegg styrkes arbeidet med å få til flere heltidsstillinger på sykehusene betraktelig. Lønnsutviklingen på 1,7 prosent ivaretar en reallønnsvekst for alle yrkesgrupper i helseforetakene.

SØK OM GRATIS FERIE PÅ ALLE OSA FERIEHJEM

Som medlem av Fagforbundet kan du nå søke om gratis ferie på et av Oslo Sporveiers Arbeiderforening sine feriehjem. Søknadsfrist er 14. juni.

GRATULERER MED KONTORANSATTES DAG 27. APRIL!

Fagforbundet Ahus gratulerer og takker for den viktige jobben dere gjør! Dere er kunnskapsrike, profesjonelle og nødvendige! Vi ønsker i år som i fjor å markere denne dagen ved å lage en konkurranse for våre medlemmer innen kontor og administrasjon her på Ahus.

Kampen om Norrøna-Urpremiere 3. mars 2020

Bli med på en tidsreise tilbake til 30-tallet - til de dramatiske årene som berørte familiene på Romerike! Spilles på Lillestrøm Kultursenter 3.-7. mars 2020

GRATULERER MED HELSESEKRETÆRENES DAG 1. FEBRUAR 2020

I anledning dagen inviterer vi dere igjen til å en liten uformell konkurranse for alle medlemmer i yrkesseksjonen kontor og administrasjon, Fagforbundet Ahus.

INNKALLING TIL ÅRSMØTE I FAGFORBUNDET AHUS AVD. 369

Det innkalles til årsmøte i Fagforbundet Ahus tirsdag 28. januar kl 1600 i auditoriet i hovedbygget.

Nyttårshilsen fra Fagforbundet Ahus 2020!

Vi håper dere alle har hatt en fin julehøytid, har fått senket skuldrene litt og er klare for nye utfordringer i 2020. Og til dere som har vært på jobb jul og nytt år, takk for innsatsen.

Kunngjøring av årsmøte 2020

Fagforbundet Ahus avd. 369 avholder årsmøte 2020 tirsdag 28.01.2019 kl. 16.00-18.00 i Auditoriet i Frontbygget.

Nå kan du bestille almanakk 2020

Nå er det mulig å bestille Fagforbundets almanakk for 2020 i nettbutikken. Den er gratis for medlemmer, men du må selv bestille den på egenhånd i nettbutikken.

Historisk seier - pensjon fra første krone i sykehusene

Tariffoppgjøret for våre medlemmer er avsluttet etter at Rikslønnsnemda avsa sin kjennelse 7. november. LO-stat, deriblant Fagforbundet, og YS vant en knusende seier og fikk fullt gjennomslag for hovedkravet om pensjon fra første krone. Oppgjøret har også en ramme på linje med frontfaget. Virkningsdatoen er 1. august 2019. Se vedlagt tariffinfo og pressemelding.

MARKERING AV BARSEL- OG BARNEPLEIERDAGEN PÅ AHUS

Den offisielle barsel- og barnepleierdagen 10. oktober ble markert med utdeling av luer til alle de nyfødte på fødeavdelingene på Ahus.

Tvungen lønnsnemnd i begynnelsen av november

Høsten er her uten at våre medlemmene har fått lønnsoppgjøret sitt for 2019. Årsaken er at Fagforbundet gjennomførte en nesten 4 uker lang streik som endte med tvungen lønnsnemnd. Nemda er satt til 5. november.

JULETUR TIL TRIVELIGE MAIHAUGEN 30. NOVEMBER

Fagforbundet Ahus har gleden av å invitere alle sine pensjonister med på førjulstur til trivelig Maihaugen lørdag 30. november. Her vil du garantert få den gode, gamle julestemningen!

Sommerhilsen til Fagforbundets medlemmer 2019

Sommeren nærmer seg sakte og sikkert og for noen av oss går vi en litt roligere tid i møte.