Årsmøte 2024

Fagforbundet Ås avd. 278 innkaller med dette til årsmøte onsdag 24 januar, klokken 18.00 i seniorsentret i underetasjen i Ås kulturhus

Kunngjøring av årsmøte 2024

Fagforbundet Ås avholder sitt årsmøte 24.01.2024. Ytterligere informasjon finner du i artikkelen.

Fagforbundet Akerhus

Fagforbundet Viken er oppløst etter 4 år og deles igjen til Fagforbundet Østfold, Fagforbundet Buskerud og Fagforbundet Akershus. Marie Brattgjerd fra Fagforbundet Vestby er valgt til leder og Erik Fjellstad Ness fra Fagforbundet Lillestrøm er valgt til nestleder. Marcus Svensson Oterholm fra vår egen fagforening er valgt til leder av ungdomsutvalget. Gratulerer. Vi i Fagforbundet Ås ønsker dere alle i det nye Fagforbundet Akerhus lykke til.

EmblemettilFagforbundetpårødbunn

Fagforbundet 20 år markering.

Medlems arrangement i Ås kinoteater. 17. juni 2023 var Fagforbundet 20 år, og i den forbindelse vil vi i Fagforbundet Ås arrangere en jubileumsmarkering.

Marcus Oterholm og Ellen Ceeberg

Follo Pride-paraden med Fagforbundet Ås

Tirsdag 12 - lørdag 16 september er det Follo Pride! Det hele avsluttes med en flott parade og stor konsert på lørdagen. Paraden går fra Vitenparken på NMBU til Lillebrand, hvor det blir musikk og underholdning.

Maleri av Akerselva ca 1940 malt av Birger Harm/Oslo Museum

Medlemstur til Akerselva

Kontaktinformasjon sommer 2023

Her finner du informasjon om hvem som er kontaktpersoner for Fagforbundet Ås i løpet av sommeren 2023. Gjennom hele sommeren kan du sende epost til oss på: fagforbundet@as.kommune.no Vi ønsker alle en rktig god sommer.

Line, Irene, Marcus og Somwang

Fagforbundet Ås 1 mai appell

! mai markeringen i Ås kommune ble markert utenfor Ås kulturhus. Leder Line Kvalberg holdt appell. Tilstede på markeringen var Line Kvalberg, Irene Jensen, Marcus Oterholm og Somwang P. Mjaaland. Vi hadde med oss materiell fra Fagforbundet og delte ut muffinser. Nedenfor er appellen,

Informasjon om Mellomoppgjøret 2023

Mellomoppgjøret 2023 Årets oppgjør er et mellomoppgjør. Det betyr at det bare skal forhandles om lønn og at alle andre bestemmelser i avtaleverket må vente til neste år. Alle ansatte med hele stillinger er sikret et lønnstillegg på minst 26.300 kroner i året gjeldende fra 1. mai 2023. Resultatet kom på 5,4 prosent og ligger godt over rammen fra privat sektor, som ble 5,2 prosent. De seinere årene har kommuneansatte hatt en svakere lønnsutvikling enn andre, noe som årets oppgjør bidrar til å rette opp. Se tillegg og garantilønnstabell lenger ned på siden.

Valg av HTV Ås Kommune 2023

Til alle yrkesaktive medlemmer, ansatt i Ås Kommune. Det er møte for alle yrkesaktive medlemmer i Fagforbundet som er ansatt i Ås kommune, for valg av Hovedtillitsvalgt. De som møter har stemmerett med personlig oppmøte.

Fagforbundet Ås Påskequiz

Bli med på Fagforbundet Ås sin påske quiz på Facebook for alle våre medlemmer.

Innkalling årsmøte 2023 Fagforbundet Ås

Fagforbundet Ås avd. 278 innkaller med dette til årsmøte 2023.

Kunngjøring årsmøte 2023 Fagforbundet Ås

Kunngjøring av Fagforbundet Ås årsmøte 2023.

Fagforbundet Ås årsmøte 2022

Fagforbundet Ås avholder årsmøtet 2022 digitalt. Dato: 26.01.2022, klokken 18.00 Sted: Digitalt

Jubilantmarkering 2021

Onsdag 27.10.2021 arrangerte Fagforbundet Ås en jubileums markering for medlemmer med 25 års medlemskap i Fagforbundet og 40 års medlemskap i LO.

Debatt hovedoppgjøret 2022

Fagforbundet Vikens tariffkonferanse avholdes 20.10.2021. Som en del av denne debatten ønsker vi i Fagforbundet Ås innspill fra våre yrkesaktive medlemmer angående hovedoppgjøret 2022. Innspill fra dere sendes på epost til oss innen 13. oktober. Send til: Fagforbundet@as.kommune.no Debattheftet og spørsmålene som vi skal drøfte ligger vedlagt under.

Besøk av Fagforbundets bobil 25.08.21.

Som en del av valgkampen i Akershus valgkrets, fikk Fagforbundet Ås besøk av Fagforbundets bobil.

Lokale lønnsforhandlinger 2021

Informasjon om Fagforbundet Ås lokale lønnsforhandlinger høsten 2021.

Digitalt årsmøte 2021 Fagforbundet Ås

Pangtreff 27.01.2021 er avlyst.

Pangtreffet onsdag 27.01.2021 kl. 12.00-14.00 på Ås stasjon er avlyst pga mutert virus i Nordre Follo. Ingen Pangtreff inntil videre.