Musespist familieleir

Janne Starup Bønes viste teaterstykket "Janne og Muskat" på Fagforbundet og Framfylkingens familieleir på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole på Ringsaker i 2017. (Foto: Nora Kval Granlund)

Tirsdag 27. juni var det teater på leiren. Barna var veldig engasjerte og likte godt forestillingen.

27.06.2017 av Sigurd og Nora
Sist oppdatert: 28.01.2019

Janne Starup Bønes hadde teater for barn mellom 3-10 år på Arbeiderbevegelsens folkehøgskole på Ringsaker. Teateret handler om Janne som oppdager musebæsj i eventyrstolen sin. Bøkene hennes er også borte. Senere oppdager hun at det er muskatt, en liten mus som bor i et musehull i Jannes hus som har stjålet alle bøkene. Til slutt blir de venner.

Etter forestillingen får barna fornøyd hilse på muskatt. – Jeg likte det veldig godt, og jeg likte musa! sier Alice 4 år etter forestillingen.

Nora Kval Granlund