Fagdag i premie

P1010033

Under Landskonferansen i november hadde vi konkurransen hvor alle delegatene som registrerte seg på de nye nettkursene Fag i fokus, var med i trekningen om en fagdag/faglunsj på arbeidsplassen.

19.12.2017 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 19.12.2017

Nå har vi trukket, og vinneren ble Jorge Del Pino fra Hordaland.

Jorge Del Pino jobber som portør på Stord sykehus i Hordaland. Premien innebærer at en fagperson kommer til arbeidsplassen til Jorge, holder et foredrag og setter fokus på ett av temaene fra kurssiden til Fag i fokus. Jorge har enda ikke bestemt seg for hvilket tema han vil velge.

Nettkursene finnes på www.fagifokus.no, og de er gratis.

Hvert kurs tar mellom 30 og 60 minutter å gjennomføre, og temaene er:

• Etisk refleksjon
  • Taushetsplikt i helsetjenesten
  • Håndhygiene
  • BPA-ordningen (Brukerstyrt Personlig Assistanse)
  • Konflikthåndtering
  • Bemanningsnormer i det kommunale barnevernet

Nyttige nettkurs

Jorge sier han ble overrasket over at det var han som vant fagdagen. Han kommer opprinnelig fra Chile, og er pappa til tre. Jorge er aktiv i lokalpolitikken, og er tidligere fylkespolitiker og kommunalpolitiker. I 2017 ble Jorge kåret som årets portør av Yrkesseksjon helse og sosial. Han har også vært hovedtillitsvalgt, klinikktillitsvalgt og plasstillitsvalgt, og er også styremedlem i Yrkesseksjon helse og sosial i Hordaland, styremedlem lokalt YHS og styremedlem i Fagforbundet Stord/Fitjar avd. 276.

Jorge synes de nye nettkursene er fine og lett tilgjengelige. Han tipser oss om at kursene godt kunne lages på nynorsk.

– Kursene passer for alle som jobber innen helsesektoren, sier han. – De kan brukes som et verktøy for å bli bedre i et fagområde, og som et utgangspunkt for refleksjoner på jobben.

Hvis han kunne ønske seg temaer for nye kurs i fremtiden, nevner han hvordan takle stress-situasjoner i omstillingsperioder.

Sånn får du tilgang til kursene i Fag i fokus:

• Gå inn på nettsiden til Fag i fokus
• Opprett en gratis konto
• Velg et kurs
• Del gjerne nettsiden med andre

Hvis du ikke får fullført hele kurset, kan du når som helst komme tilbake til siden og fortsette der du slapp.

Fag i fokus