Bioingeniører - gratulerer med dagen!

Den 15. april er dagen for bioingeniører. Fagforbundet gratulerer med dagen - og vi sender en stor takk for den viktige jobben dere gjør.

10.04.2014 av Seksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 10.04.2014

I 2035 vil det mangle nesten 2500 bioingeniører, viser tall fra Statistisk sentralbyrå. Her må vi og arbeidsgiverne gjøre en innsats. Hele faste stillinger er et hovedgrep – for raskere rekruttering og for å beholde kompetanse. Dessuten skal vi sikre at det er tilstrekkelig utdanningskapasitet.

Fagforbundet arbeider for at det gis mulighet til kompetanseheving og videreutdanning for bioingeniører. Det å utnytte de ressurser som allerede finnes er god økonomi i en helse- og sosialsektor som står ovenfor store utfordringer.

Fagforbundet er stolt av å organisere bioingeniører over hele landet, ressurssterke ansatte som er gode ambassadører for nye kolleger og for dem som vurderer en jobb i helsevesenet. Stadig flere bioingeniører oppdager at Fagforbundet er et riktig forbund for nettopp dem – og bioingeniørene er viktige for Fagforbundet. Vi er stolte av dere!